En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Magsjuka i kvadrat!

Av Iza - 15 maj 2009 07:09



I onsdags blev den här svensken dööökass! Kände mig illamående hela morgonen men tänkte att det nog är för att jag haft mens i 13 dagar! *blä* så jag knallade ner på byn med elin och vincent, släpade med mig agnes som var dödstrött resten av dagen!

Kommer hem, kokar kaffe sitter och snackar på uteplatsen, och kaffet smakade f*n inte bra!


SÅ vi gick in så jag kunde ge fillefis mat, men det blev bara värre, så skulle fille sova så jag la honom i hans säng och elin var på väg ut genom dörren när jag kände första spyan komma! Då var klockan typ 11 och sen under en timmes tid spydde jag 6 gånger, jimmy kom hem vid kvart över tolv och då låg jag i hallen helt utslagen, så det första han fick göra var att spola av badrummet eftersom jag inte hade orkat resa mig upp efter sista kaskaden!


Sen slocknade jag i sängen igen medans han tog hand om fillefis när han vaknade, de gick ut vid två tiden och promenerade. Jag sov som en stock, sen kom dom hem vid fyra och halv fem var det dags för mig att spy igen, ALLT jag hade fått i mig kom upp, nyponsoppa med andra ord!

Sen var det rätt så lugnt på kvällen, bestämde med my att hon skulle ha fille en sväng på torsdagen så att jag kunde vila ordentligt, guld värt! SÅ mysan hämtade honom vid halv nio och då slocknade jag som ett ljus på soffan! Sen kom hon med honom igen vid halv tre.


Sambon kom hem igår, satte sig vid datorn och började jobba, ngt nytt datasystem som han skulle lära sig. Sen halv elva brakade det till i hans mage och det var hans tur att bosätta sig på toaletten! Och där har han så gott som bott inatt.


Nu får vi bara hålla tummarna för att filip inte blir magsjuk också!


Imorgon skulle jag åka ut till marie på tjejfest, men det skippar jag, man smittar ju 3 dagar efter att man slutat kräka och jag vill inte riskera att smitta alla där ute! Det värsta är att jag verkligen hade sett fram emot att komma hemifrån lite! Men men det får bli nästa gång!


Nu ska jag roa fisen och sanera badrummet lite! Vi hörs å störs!

 
 
Ingen bild

pappa

15 maj 2009 08:55

hellre magsjuka än en långdragen förkylning!
krya på er!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards