En mammas vardagsliv

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

3 månader sen!

Av Iza - 11 maj 2009 07:04



Oj oj oj vad tiden går fort, lillefis blev 3 månader i lördags! I fredags så vände han sig själv för första gången från rygg till mage! I fredags höll han också en leksak för första gången! Såå kul att se alla framsteg. Nu är det sprallande på hög nivå! Han är en riktigt glad skit!


Nu i helgen har vi börjat med en ny taktik, tänkte försöka få honom till att somna själv i sin säng! Så igår knallade jag in i sovrummet vid åtta tiden, la ner honom i sängen, la mig bredvid och låg och klappade honom på kinden, och där somnade han, och jag med, jimmy väckte mig tjugo i tolv och undrade om han skulle ha mer mat eller inte? Haha där sov jag riktigt gott!

Så nu ska vi fortsätta på det spåret och se om det fungerar! =)


Idag ska fillefis få sina första sprutor! Ska ner på bvc klockan 11.00 Det kommer nog bli jobbigt att höra honom skrika!


I helgen har det inte hänt så mycket i övrigt, i fredagskväll var vi hemma hos elin och dennis och snackade skit, och i lördagskväll var vi där och grillade! Igår var alla magsjuka förutom jag! :p hehe det tyckte jag var skönt! =)


nej nu ska jag busa lite med fille!


Bilderna har jag lånat från sofis blogg, daniel tog så fina foton! Hoppas att han har tid att titta på dom snart! =)

 
 
Ingen bild

karin

11 maj 2009 09:16

Det är bra iza kämpa på nu så han ligger i sin säng nu och inte eran säng som jag gjorde med bella....Jag tycker du är duktig mamma som står på dig också....

 
Ingen bild

iza

11 maj 2009 09:39

tack så mycket, nej han ligger i sin egen säng! =)

 
Ingen bild

karin

11 maj 2009 09:55

ska du väga honom samtigd dag också eller???

 
Sofi Frid

Sofi Frid

11 maj 2009 19:09

Tjenna =) Haha ska försöka pressa honom så han fixar dom ikväll, trist att behöva gå och vänta =) Många fina bilder blev det iallafall...
Kraaam

http://www.sofifrid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iza - 11 januari 2011 10:55

Krånglar till det lite för er igen... men nu försöker jag blogga på   www.izarosen.blogspot.com ...

Av Iza - 10 januari 2011 14:45

Just nu finns det inte sååå mycket bloggintresse, tycker hellre synd om mig själv! ;)   Jag är såååå fruktansvärt trött hela tiden, har jobbat rätt så mycket, helgerna har varit jobbiga, lillan har varit hemma så datorn har inte varit så lockande...

Av Iza - 23 december 2010 16:07

Nej fan, helvete det är ju julafton imorgon! Vad hände där liksom??   Jajja förra helgen bestod av jobb, jobb och jobb, lillan har äntligen kommit hem och det pluggas en del, beklagar mig över min trötthet eftersom jag knappt orkar göra något med...

Av Iza - 15 december 2010 08:22

Tomorrow, tomorrow!   Idag är jag så fruktansvärt trött, och hungrig, jag är så jävla vrålhungrig på morgonen så det är inte klokt, men likförbaskat kan jag INTE äta, var under filips graviditet väldigt torr i munnen och likaså nu, innan gravidit...

Av Iza - 14 december 2010 16:15


YES BOX!! Ni läste rätt!   2 dagar sedan sitter man och bölar som en tok! Lillan kommer på torsdag! Som man har längtat och väntat och det har verkat vara en evighet till dess!       Idag blir det smaskens pyttipanna! Stekt potatis, pr...

Presentation


Hej!
Är en mamma på 24 år som skriver för att få ur sig sina tankar, sina känslor och allt annat som man inte "får" eller bör säga! ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards